Bloc de l'Ajuntament dels Infants 2011
agenda

S'ha publicat el butlletí de l'Ajuntament dels Infants

escrit per cvalls el 22 de novembre de 2011  

Ja es pot consultar el butlletí de l'Ajuntament dels Infants.Ho podeu fer clicant aquí.

Aquest butlletí va ser una de les propostes de l'Ajuntament dels Infants 2011 i recull un resum de totes les edicions del projecte i escrits sobre la Festa Major fets pels 13 representants de l'Ajuntament dels Infants.


L'Ajuntament dels Infants de Lloret es reuneix amb l'alcalde per exposar les seves propostes

escrit per cvalls el 04 de maig de 2011  

El passat dilluns 2 de maig es va reunir l'Ajuntament dels Infants en ple. Els nens i nenes van proposar que es faci "La Festa Major dels Infants", una activitat formada per una gimcana i una festa infantil i juvenil en el marc de la Festa Major de Santa Cristina,. A més, van demanar la publicació d'un butlletí a difondre entre la comunitat educativa, on es faci un recull del treball dut a terme al llarg d'aquesta edició, i de les propostes realitzades.

En el plenari hi van assistir l'alcalde Xavier Crespo; el regidor de Participació Ciutadana, Ignasi Riera, i la regidora d'Educació, Ester Olivé. Els representants de l'alumnat de Lloret van exposar les seves propostes i, posteriorment, les van entregat en paper al secretari. L'acte va comptar amb la presència de familiars, alumnat i professorat de totes les escoles de Lloret.

Podeu consultar el guió de la sessió clicant aquest enllaç: GUIÓ DE LA SESSIÓ.

 

 

 

 


A punt pel plenari final de l'Ajuntament dels Infants

escrit per cvalls el 27 de abril de 2011  

El proper dilluns 2 de maig se celebra el plenari de l'Ajuntament dels Infants 2011. Aquest és l'espai on l'Ajuntament dels Infants exposarà les conclusions del seu treball a l'Alcalde i regidors del municipi. És un acte obert especialment dirigit a alumnes de 5è, mestres, pares i mares. Properament es podrà consultar el guió de les intervencions dels infants i de l'Alcalde.

 


El passat dilluns es va celebrar la quarta sessió de l'Ajuntament dels Infants

escrit per cvalls el 14 de abril de 2011  

La quarta sessió de l'Ajuntament dels Infants es va celebrar el dilluns 11 d'abril de 15.00 a 16.45 a la Sala de Plens. Hi van assistir els 13 membres de l'Ajuntament dels Infants: Laura Salomé, Thaimy Bello, Musa Turai, Aitana Vedovell, Leticia Mesquita, Salma Alaniz, Mariona Pujol (com a suplent de Carla Pérez), Laura Guerra, Darío López, Cristian Liébana (com a suplent de Judith Mordoh), Laura Garcia, Paula Calveras i Júlia Juanes.

En aquesta sessió, l'Ajuntament dels Infants es va reunir amb l'objectiu de dissenyar, de manera conjunta i consensuada, una activitat per a la Festa Major d'aquest any. Per això es va comptar amb la participació de les directores dels esplais municipals (Pere Torrent i Pompeu Fabra) i de l'esplai de la Parròquia. A la trobada també hi van assistir la tècnica d'ensenyament, la tècnica de participació ciutadana, la tècnica del Pla Educatiu d'Entorn i la dinamitzadora del projecte. Se'ls va entregar un esquema de la sessió.

A continuació es presenta un resum de les aportacions dels infants:

A.   Redaccions sobre la Festa Major

Alguns representants de l'Ajuntament dels Infants van llegir redaccions sobre la Festa Major de Santa Cristina que parlaven dels seus orígens i de les diferents activitats que se celebren. Totes les redaccions s'inclouran en un butlletí de l'Ajuntament dels Infants que es publicarà el quart trimestre d'aquest any.

B.   Propostes d'activitats per a la Festa Major

Els nens i nenes de l'Ajuntament dels Infants van presentar moltes activitats per fer durant la Festa Major d'aquest any. Les propostes són molt diverses, algunes són molt concretes i d'altres molt genèriques (totes les propostes es recullen al final d'aquest resum). Però la majoria va coincidir en fer una GIMCANA i en organitzar un concert infantil. El fet de ser una proposta majoritària va facilitar el consens entre tots els nens i nenes a l'hora de decidir una activitat per fer.

A partir d'aquí es van començar a concretar diversos elements:

  • Calendari: 22 o 23 de juliol (matí i tarda). Tot un dia dedicat als infants.
  • Franja d'edat: Tots els nens i nenes fins a 12 anys.
  • Fil temàtic de la gimcana: Tradició Santa Cristina
  • Possibles activitats o proves vinculades a la gimcana: cursa de natació, cançó o dansa tradicional, fer un llagut amb paper, obra de teatre, etc.

Durant la sessió es va remarcar que no tot el que es proposa es pot fer. De fet, cal tenir en compte molts aspectes a l'hora d'organitzar una activitat infantil i això pot fer que algunes de les propostes de l'Ajuntament dels Infants s'hagin de modificar per poder ser realitat.

Es poden consultar les propostes dels nens i nenes clicant aquest enllaç

 



El dilluns 28 de març es va celebrar la tercera sessió de l'Ajuntament dels Infants

escrit per cvalls el 31 de març de 2011  
La tercera sessió de l'Ajuntament dels Infants es va celebrar el dilluns 28 de març de 15.00 a 16.45 a l'Arxiu Municipal de Lloret de Mar. Hi van assistir els 13 membres de l'Ajuntament dels Infants: Laura Salomé, Thaimy Bello, Musa Turai, Aitana Vedovell, Leticia Mesquita, Salma Alaniz, Carla Pérez, Laura Guerra, Darío López, Judith Mordoh, Laura Garcia, Paula Calveras i Júlia Juanes.

L'Ajuntament dels Infants es reunir amb l'arxiver municipal amb el doble objectiu de conèixer l'Arxiu Municipal com un equipament cultural de la ciutat i de fer un repàs històric de la Festa Major de Santa Cristina. A la trobada també hi van participar la tècnica d'ensenyament, la tècnica de participació ciutadana, la tècnica del Pla Educatiu d'Entorn i la dinamitzadora del projecte. Se'ls va entregar un esquema de la sessió.

Durant bona part de la sessió l'Ajuntament dels Infants va visitar les dependències de l'Arxiu Municipal, la visita va acabar amb la visualització d'un breu documental sobre la Festa Major de Santa Cristina. Concretament es van veure imatges de la Festa en quatre anys diferents (1914, 1962, 1968 i 1977).

A partir de l'audiovisual es plantegen diverses idees:

  • Els infants van poder veure que les activitats de la Festa (processó, rems, estofat i ball de plaça) es repeteixen des de fa molts anys (tot i que amb petites modificacions) i passen a ser una tradició lloretenca.
  • La Festa Major de Santa Cristina és una festa popular perquè hi participa molta gent i és una festa tradicional perquè fa molts anys que se celebra i perquè es repeteixen un seguit de símbols.

L'audiovisual també permet platejar interrogants:

  • Quins són els orígens de la Festa Major de Santa Cristina?
  • Què vol dir una Festa Major de tots? i què té de bo celebrar una festa tots junts?
  • Per què la Festa Major de Santa Cristina és una festa tradicional i popular?
  • Què coneixeu de Santa Cristina? quines activitats es fan? a quines activitats participeu?

Per últim es demana a l'Ajuntament dels Infants que expliqui la tasca feta a l'aula, concretament sobre els orígens de la Festa Major i també sobre el recull de festes tradicionals i populars que se celebren a altres països. A continuació es presenta la feina feta per cada escola:

 

CEIP Àngels Alemany

Informació general de la Festa Major de Santa Cristina: passada dels obrers, dansa de les almoratxes, revetlla popular, focs artificials, havaneres.

CEIP Esteve Carles

Presenten propostes per a la festa major de Sta. Cristina:

  • Organitzar un concurs de karaoke
  • Cursa de bici
  •  Torneig de futbol sala
  • Torneig de bàsquet infantil

Col. Immaculada Concepció

Explicació de la Festa de Santa Cristina i la història d'aquesta i d'una altra festa popular de Lloret (Els Perdons).

CEP Pere Torrent

 

Informació de la història de la Festa Major de Lloret de Mar.

Festes populars d'arreu d'Espanya:

 

  • Múrcia: Setmana Santa, Fira de Setembre.Galícia: Festa del marisc ( Octubre), Apòstol Santiago (24 de Juliol), Crema Luctus ( festa popular a Lugo), entre altres. 
  • Granada: Setmana Santa ( Explicació de tota la setmana Santa a Granada) 
  • Sevilla: Setmana Santa.
  • Almeria: Feria de Almeria  ( agost) relacionada amb la seva verge patrona.
  • Astúrias: Festa ous pintos. (dilluns següent de Pasqua)

 

 

Festes internacionals: (A cada festa hi ha una breu explicació)

 

  • França: Explicació de la festa de Nadal ( 1 i 6 de gener), Saint Patrick (17 de març festa tradicional d'Irlanda, que l'han establert a França). 
  • Amèrica: Dia de la Independència ( 4 de Juliol), Halloween (31 d'octubre)
  • Xina: Festes del Calendari Solar: són les festes generals a nivell civil i influenciades per occident; Dia de la dona treballadora. Festes del Calendari Lunar: Festa de la Llanterna 15 gener, Festa dels vaixells 5 juny, Festa de la lluna 15 d'agost.
  • Alemanya: Explicació de la Festa Major. 
  • Holanda: Festa de la Reina Koninginnedag (30 d'Abril; el color taronja ho envaeix tot).

CEIP Pompeu Fabra

Informació de la festa Major de Sta. Cristina.

Festes populars d'Espanya:

  • Andújar: Setmana Santa (Romeria de la Verge)
  • Mallorca: Sant Antoni Abat
  • Plasencia: Martes Major
  • Cúllar: Moros i Cristianos

Festes Internacionals:

  • India: Holi ( 11 de Març,llençament de pols de color i d'aigua d color l'un a l'altre), Diwali (21 d'Octubre, festival de les llums).
  • Venezuela: Fira de La Chinita ( 17 al 19 de novembre,festival religios)
  • Uruguay: Desfile de "las Llamadas" ( celebració en Carnaval).
  • Marroc: El Ramadà
  • Brasil: Imanja (2 de Febrer), Festival folklòric de Parintins ( 22 i 24 juny), Proclamacion de la República (4 al 6 de desembre).

 

 

 


El dilluns 14 de març es va celebrar la segona sessió de l'Ajuntament dels Infants

escrit per cvalls el 16 de març de 2011  
La segona sessió de l'Ajuntament dels Infants es va celebrar el dilluns 14 de març de 15.00 a 16.45 a la Sala de Plens de l'Ajuntament. Hi van assistir els 13 membres de l'Ajuntament dels Infants: Laura Salomé, Thaimy Bello, Musa Turai, Aitana Vedovell, Leticia Mesquita, Salma Alaniz, Carla Pérez, Laura Guerra, Darío López, Judith Mordoh, Laura Garcia, Paula Calveras i Júlia Juanes.

L'Ajuntament dels Infants es va reunir amb la tècnica de participació ciutadana, la tècnica d'ensenyament, la tècnica del Pla Educatiu d'Entorn i la dinamitzadora del projecte. Se'ls va entregar un esquema de la sessió.

L'objectiu de la sessió era doble:

1.    A partir de les aportacions de l'Ajuntament dels Infants, obtenir un llistat de les festes i tradicions que se celebren a Lloret posant èmfasi en aquelles que impliquen tota la ciutadania, veure qui les organitza i com hi participen o hi podrien participar els infants. 

2.    Conèixer algunes associacions que actuen al municipi, concretament Xino Xano, l'Associació de Pessebristes i l'Obreria de Santa Cristina.

EL DEBAT

Els 13 nens i nenes es van asseure en rotllana i van fer les seves aportacions. Alguns d'ells van exposar el llistat de festes que se celebren a Lloret, van explicar quines activitats es fan i qui les organitza i van començar a fer algunes propostes noves per incorporar a les festes.

  • Les festes. En general tots els infants van coincidir amb les festes locals i amb les d'àmbit estatal o autonòmic que també se celebren a Lloret. Festes que tenen voluntat de ser globals i d'implicar tota la ciutadania. Alguns van posar l'accent en festes o activitats culturals més concretes que se celebren a determinats barris i que només impliquen una part de la ciutadania. En aquest sentit, es va reflexionar sobre les festes comunes per tots els ciutadans de Lloret (La Castanyada, Carnestoltes, Sant Romà, Santa Cristina, Tirada de l'art, Sant Jordi, Sant Joan, Nadal i Diada Nacional de Catalunya) i aquelles específiques per determinats collectius (Migas granadinas, Tres Tombs, Festa Major de les Alegries, entre altres).
  • El cicle de les festes. Es comenta que bona part de les festes i tradicions responen a un cicle de vida (Naixement/hivern, Explosió/primavera, Maduresa/estiu i Mort/tardor) i que aquesta visió cíclica es repeteix en les diferents cultures. En definitiva, hi ha festes comunes a les diferents cultures tot i que prenen noms diferents.
  • El paper de les associacions. Quant a l'organització de les festes, els infants van poder observar que en bona part de les festes, les associacions hi tenen un paper molt important. Això es va poder comprovar amb les xerrades de les associacions Xino Xano, Pessebristes i Obreria de Santa Cristina.
  • La participació dels infants. En referència a la seva participació en les festes, la majoria dels infants participa en el Carnestoltes, la Castanyada o el Nadal. Les altres festes són més desconegudes pels infants i la seva participació és menor. Per exemple una de les representants del CEIP Pompeu Fabra va comentar que els nens i nenes desconeixen bona part de les festes de Lloret ja que molts d'ells provenen d'altres països. Per això es demana que gent de Lloret de tota la vida faci xerrades a les escoles per explicar les tradicions.
  • Les propostes. Moltes de les propostes de l'Ajuntament dels Infants sobre les diferents festes van encaminades en incorporar la visió dels nens i nenes, fent-les més atractives i participatives per als més petits.

 

Per últim, les associacions Xino Xano, Pessebristes i Obreria de Santa Cristina van explicar la seva tasca a l'Ajuntament dels Infants i la seva implicació en les festes i tradicions de Lloret. Van convidar els infants a implicar-se a les festes i a participar en les associacions.

 

Podeu consultar el quadre resum amb totes les aportacions de l'Ajuntament dels Infants en el Banc de Recursos o clicant aquest enllaç.

 


 


El dilluns 14 de febrer es va celebrar la primera sessió de l'Ajuntament dels Infants

escrit per cvalls el 16 de febrer de 2011  

La primera sessió de l'Ajuntament dels Infants es va celebrar el dilluns 14 de febrer de 15.00 a 16.45 a la Sala de Plens de l'Ajuntament. Hi van assistir els 13 membres de l'Ajuntament dels Infants: Laura Salomé, Thaimy Bello, Musa Turai, Aitana Vedovell, Leticia Mesquita, Salma Alaniz, Carla Pérez, Laura Guerra, Darío López, Judith Mordoh, Laura Garcia, Paula Calveras i Júlia Juanes.

L'Ajuntament dels Infants es va reunir amb l'alcalde, el regidor de Participació Ciutadana, la regidora d'Ensenyament i la regidora de Promoció Cultural per debatre sobre Lloret. La sessió va comptar amb el suport de la tècnica de participació ciutadana, la tècnica d'ensenyament, la tècnica del Pla Educatiu d'Entorn i la dinamitzadora del projecte.

Els 13 nens i nenes es van asseure en rotllana juntament amb l'alcalde i els regidors. Es va obrir el debat on els infants explicaven als polítics les seves reflexions i propostes sobre Lloret i feien les preguntes a l'alcalde.

A continuació es presenta un resum de les propostes per millorar Lloret:

Oci o activitats lúdiques

  • Un cinema a Lloret. Aquesta va ser la proposta més repetida pels representants de l'Ajuntament dels Infants, gairebé tots ells van proposar poder tenir un cinema a Lloret. No obstant, l'Alcalde els va explicar que això depenia de la iniciativa privada. D'altra banda es va explicar que hi ha la voluntat que al nou teatre es faci programació de cinema infantil tal i com es feia a l'Espai XXS.
  • Calendari amb les festes de Lloret marcades (similar al del Xino Xano)
  • Sala municipal gratuïta per a nens
  • Organitzar activitats lúdiques per a infants un cop a la setmana o un cop al mes
  • Centre de diversió
  • Festes per totes les edats

Mobilitat

  • Més carrils bici. La demanda de més carrils bici també va ser apuntada per la majoria dels membres de l'Ajuntament dels Infants
  • Bicing
  • Canviar la nova circulació del passeig marítim
  • Més transport públic
  • Tramvia
  • Aparcaments gratuïts
  • Aparcament a prop de l'escola Pompeu Fabra
  • Semàfors amb comptadors de segons
Turisme
  • Portar gent famosa
  • Més avions de propaganda sobre Lloret a les platges
  • Més comunicació sobre Lloret per atraure turistes

Espai públic i civisme

  • Sobre la seguretat: Més càmeres de vigilància, més policia als barris i especialment a la Riera
  • Millorar la neteja de carrers, platges, mar i pistes d'atletisme
  • Fer més campanyes de civisme als parcs
  • Sancionar les persones que facin grafitis a les parets
  • Posar més contenidors de reciclatge
  • Posar dispensadors de bosses per recollir els excrements de gossos als parcs
  • Reduir el soroll dels camions que netegen els carrers
  • Col·locar lavabos públics
  • Menys destrucció dels espais naturals

 Equipaments

  • Sobre la piscina municipal: aigua climatitzada (ja serà així), gratuïta pels habitants de Lloret.
  • Equipaments esportius: més camps esportius als barris de Lloret, camp de voleibol a la platja (ja hi ha moltes platges que en tenen), espai d'exercicis a la platja com el que hi ha a Fenals, circuit d'activitats esportives.
  • Hospital
  • Menjador per la gent pobra
  • Millorar els equipaments escolars
  • Ajudar persones amb discapacitats posant un equipament on les puguin ajudar
  • Farmàcia de guàrdia a les afores i al centre

 

Podeu consultar l'informe complert de la sessió on també trobareu les preguntes que els infants van formular a l'alcalde clicant al Banc de Recursos.

 




 



Eleccions de l'Ajuntament dels Infants

escrit per cvalls el 08 de febrer de 2011  

Durant tot el dia d'avui s'han celebrat les eleccions per escollir els membres de l'Ajuntament dels Infants 2011. Les eleccions s'han celebrat a les aules de 5è de primària de les escoles de Lloret. Els alumnes de cada aula han escollit el seu representant d'entre un grup de candidats. Prèviament a la jornada electoral, els candidats van fer campanya electoral per explicar el seu projecte i amb el suport de cartells penjats a les aules i passadissos. 

Es poden consultar els resultats clicant aquí.

També podeu veure el llistat dels representants i suplents de l'Ajuntament dels Infants 2011 clicant aquí.



Els nens i nenes de 5è de primària comencen a treballar a les aules

escrit per cvalls el 24 de gener de 2011  

Durant tres setmanes, els nens i nenes de 5è de primària de les escoles de Lloret treballaran sobre l'Ajuntament dels Infants. Concretament recordaran quina és la finalitat d'aquest òrgan (ja que aquests infants ja van partir en el projecte fa dos anys) i treballaran les candidatures.

Cal tenir en compte que el dia 8 de febrer se celebren les eleccios per escollir els 13 representants de l'Ajuntament dels Infants 2011 (un per cada aula), per tant dies abans caldrà haver definit les candidatures i fer la campanya electoral.

Per conèixer amb detall les activitats que es faran a l'aula es pot consultar la guia didàctica que trobareu al Banc de Recursos del projecte o clicant aquí.

 


Es presenta l'Ajuntament dels Infants a la Comunitat Educativa

escrit per cvalls el 24 de gener de 2011  

El passat 18 de gener es va presentar el projecte Ajuntament dels Infants 2011 a la Comunitat Educativa. La presentació va anar a càrrec del Regidor de Participació Ignasi Riera, de la Regidora d'Ensenyament Ester Olivéi de la dinamitzadora del projecte.

A banda d'explicar els aspectes més pràctics del projecte (activitats, calendari, etc.), els regidors van posar l'accent al tema sobre el qual es treballarà enguany i especialment a la voluntat d'establir ponts de relació entre els infants i les entitats. El coneixement de l'acció col·lectiva i treball per a la comunitat que fan les entitats per part dels infants es veu com una oportunitat de cara al futur, com una oportunitat per generar cohesió social.

 

 

 


L'Ajuntament dels Infants 2011 es posa en marxa

escrit per cvalls el 17 de gener de 2011  

La presentació de l'Ajuntament dels Infants 2011 a la Comunitat Educativa que tindrà lloc demà és el tret de sortida d'aquest projecte que vol implicar els infants en el procés de presa de decisions públiques de la vila. 

L'acte comptarà amb les intervencions del Regidor de Participació Ciutadana i les Regidores d'Ensenyament i Promoció Cultural.

L'Ajuntament dels Infants d'enguany treballarà sobre noves estratègies i maneres diferents de viure les celebracions de festes i tradicions a més de propostes per donar-les a conèixer a la població. 

Durant l'acte de presentació es farà entrega d'una guia didàctica als mestres de 5è de primària com l'eina que els podrà guiar a l'hora de treballar l'Ajuntament dels Infants a l'aula.


Escrits més antics >
Participació ciutadana
Ajuntament de Lloret de Mar Pl de la Vila, 1, 972 36 18 00